ALGEMENE VOORWAARDEN WEBSHOP WWW.BEAUTIFULMOMENTS.BE
Algemene Voorwaarden Beautiful Moments Photography
Laatste aanpassing: 29/06/2020
INHOUDSOPGAVE
Artikel 1 – Identiteit van de verkoper
Artikel 2 – Toepasselijkheid
Artikel 3 – Ons aanbod en jouw bestelling
Artikel 4 – Retourrecht/herroepingsrecht & garantie
Artikel 5 – De prijs
Artikel 6 – Betaling
Artikel 7 – Levering en uitvoering
Artikel 8 – Duur
Artikel 9 – Overmacht
Artikel 10 – Intellectuele eigendom
Artikel 11 – Klachtenregeling en geschillen
1. IDENTIFICATIE VAN DE VERKOPER
Bedrijf:
www.beautifulmoments.be
Beautiful Moments Photography
Zaakvoerder Sophie Adam
Rundvoortstraat 1
2520 Oelegem
E-mailadres: info@beautifulmoments.be
Telefoonnumer: +32 485 004 110
Ondernemingsnummer: BE 0894601801
ARTIKEL 2: TOEPASSELIJKHEID & VOORWAARDEN
1. Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van ons als
webshopverkoper aan jou als Consument (iedere natuurlijke persoon die, uitsluitend voor
niet-beroepsmatige doeleinden, op de markt gebracht producten of diensten verwerft of
gebruikt).
2. Deze verkoopsvoorwaarden zijn van toepassing op de verkoop op afstand (via internet )
door Beautiful Moments Photography aan eindgebruikers en dit op het grondgebied van
België.
3. Alle andere voorwaarden zijn uitgesloten. Beautiful Moments Photography kan te allen tijde
wijzigingen aanbrengen aan deze algemene verkoopsvoorwaarden. Op lopende contracten
blijven echter steeds de voorwaarden gelden die van toepassing waren op het ogenblik van
de totstandkoming van de verkoop. Samen met de bevestiging van de bestelling ontvangt
de klant de algemene voorwaarden in een formaat dat hij kan opslaan of afdrukken.
4. Beautiful Moments Photography is uitsluitend actief in België. Wij kunnen je bestelling enkel
aanvaarden als het leveringsadres in België gelegen is.
5. Waar vermeld zullen de bepalingen enkel van toepassing zijn op de koop door
een ‘consument’. Dit is iedere natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die buiten
zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit vallen.
6. Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Als je geen 18
bent, vragen we je om de bestelling door je ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen.
7. Als we merken dat en bestelling geplaatst is door een minderjarige, kunnen we deze
bestelling weigeren.
8. Het plaatsen van een bestelling op de website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van
onze algemene verkoopsvoorwaarden die steeds beschikbaar zijn via de website. Als je
online bestelt, bezorgen we je bovendien samen met de bestellingsbevestiging of ten
laatste bij de levering een kopie van deze algemene voorwaarden of de link met de laatste
algemene voorwaarden welke u kan afprinten.
ARTIKEL 3 ONS AANBOD EN BESTELLING
1. Als een aanbod slechts een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan
bepaalde voorwaarden, vermelden we dit uitdrukkelijk in ons aanbod.
2. Onze prijzen zijn btw inbegrepen, exclusief de verzendkosten die je verkrijgt bij alsluiting.
Alle aanbiedingen gelden zolang zij op de website zijn opgenomen. De aangeduide prijzen
kunnen steeds wijzigen. Als een bestelling wordt geplaatst, geldt voor deze verkoop op
afstand de prijs die van toepassing was op het moment van bestelling.
3. We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we je verkopen en hoe het
bestelproces zal verlopen. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd om je
een goede beoordeling te laten maken. Als we gebruik maken van afbeeldingen, zijn deze
een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen en/of diensten. Vergissen
is echter menselijk en als we ons overduidelijk vergist hebben, zijn we niet verplicht om je
alsnog te leveren.
4. Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we je bestelling
bevestigen per mail en zodra we voor je betalingstransactie met krediet- of debetkaarten de
goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen hebben. We aanvaarden
Visa,MasterCard,Maestro en Bancontact, Paypal. Indien de uitgever van je kaart weigert
om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld
voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van uw bestelling.
5. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden
niet aanvaard of verwerkt.
6. Om een product aan te kopen, voeg je het product toe aan je winkelmandje. Nadien geef je
je contactgegevens en facturatiegegevens in. In de laatste stap krijg je een
overzichtspagina, hier aanvaard je onze algemene voorwaarden en bevestig je je betaling
door het indrukken van de bestelknop met als bijschrift “bestelling met
betalingsverplichting”. Als je deze stappen hebt doorlopen, is je aankoop definitief.
ARTIKEL 4 RETOURRECHT/HERROEPINGSRECHT`
4.1. Garantievoorwaarden & herroepingsrecht gepersonaliseerde producten.
Beautiful Moments Photography neemt geen gepersonaliseerde goederen terug, tenzij bij
productiefouten door de leverancier. U als klant bent verantwoordelijk voor de correcte aanlevering
van de foto’s. Wanneer u een verkeerde foto doormailt, bent u zelf aansprakelijk.
Gepersonaliseerde fotoproducten zijn:
• Fotoprints (los of in een bewaarbox)
• Foto-albums
• Gepersonaliseerde fotokaders
Beautiful Moments Photography heeft geen garantie-waarborg. Enkel wanneer blijkt bij fabricagefouten
of verborgen gebreken kan de consument zich wenden tot info@beautifulmoments.be
Bijgevolg zijn onderstaande gevallen GEEN WAARBORG
• Alle rechtstreekse of onrechtstreekse schade na de levering veroorzaakt aan het artikel
(krassen,scheuren,breukschade,…)
• de vervanging van gelijmde onderdelen bij gebruikssporen of defecten bij de
waarborgperiode.
• Verkleuring / beschadiging ten gevolge van onoordeelkundig gebruik
• Blootstelling aan extreme reinigingsmiddelen, hitte, vochtigheid, …
• schade ten gevolge dagdagelijks gebruik
Het gebrek aan overeenstemming dient binnen de 5 dagen na vaststelling worden gemeld. De
waarborg bij fabricage fouten of verborgen gebreken is enkel geldig als men een beroep doet op
een contactmoment via info@beautifulmoments.be of via een aangetekend schrijven.
4 .2 G arantievoorwaarden & herroepingsrecht Digitale producten
Onder digitale producten wordt verstaan
• Presets (digitale fotofilters)
• Online workshops/ online producten in video/pdf formaat
Op digitale producten van Beautiful Moments Photography geldt geen recht van
herroepingsrecht.
ARTIKEL 5: DE PRIJS
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de
aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg
van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen
gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen
invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen
en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk –
en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de
ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
ARTIKEL 6. BETALING
1. Wij kunnen enkel betaling via de betaalmodules op onze website aanvaarden.
2. Om een veilige online betaling en de veiligheid van je persoonsgegevens te waarborgen,
worden de transactiegegevens versleuteld met SSL technologie over internet verstuurd.
Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSLverbinding
aan het logo in de onderste statusbalk van je browser.
ARTIKEL 7 LEVERING EN UITVOERING
1. Alle goederen en diensten worden geleverd op het door jou bij je bestelling aangegeven
adres.
2. Alle zendingen zijn verzekerd. Onze verzendingen gebeuren steeds op ons risico. Je hoeft
je dus geen zorgen te maken om goederen die verloren gaan in de post.
3. Indien de door ons geleverde goederen tijdens het transport werden beschadigd, niet
overeenstemmen met de artikelen die op de leveringsbon vermeld staan of niet
overeenkomen met de artikelen die je had besteld, moet je dit zo snel mogelijk en zeker
binnen de 24 uur melden. Wij vragen u geen beschadigde verpakkingen in ontvangst te
nemen.
4. We kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige gevolgschade wegens
laattijdige levering of niet-levering door de transporteur die de onderneming heeft
aangesteld. Onze aansprakelijkheid blijft in dergelijke gevallen beperkt tot de waarde van
de artikelen waarvan wordt aangetoond dat ze niet door de klant werden ontvangen.
ARTIKEL 8 DUUR
1. De Consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde duur is aangegaan te allen
tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een
opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. Een overeenkomst die voor bepaalde duur is aangegaan heeft een looptijd van maximaal
twee jaar.
3. Indien in een goederenovereenkomst van bepaalde duur is overeengekomen dat bij
stilzwijgen van de Consument de Overeenkomst op afstand zal worden verlengd, zal de
overeenkomst worden voortgezet als een overeenkomst voor onbepaalde duur en zal de
opzegtermijn na voortzetting van de overeenkomst maximaal één maand bedragen.
4. Wanneer een dienstenovereenkomst van bepaalde duur afgesloten tussen de
Onderneming en de Consument een beding tot stilzwijgende verlenging bevat, wordt dit
beding geplaatst in vetgedrukte letters en in een kader los van de tekst, op de voorzijde van
de eerste bladzijde.
5. Dit beding vermeldt de gevolgen van de stilzwijgende verlenging waaronder de bepaling
van de hiernavolgende paragraaf m.b.t. de opzegging, evenals de uiterste datum waarop
de Consument zich kan verzetten tegen de stilzwijgende verlenging van de overeenkomst
en de wijze waarop hij kennis geeft van dit verzet. De Consument kan, na de stilzwijgende
verlenging van een dienstenovereenkomst van bepaalde duur, op elk ogenblik zonder
vergoeding de overeenkomst opzeggen met inachtneming van de opzeggingstermijn van
maximaal twee maanden.
ARTIKEL 9 OVERMACHT
1. In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze verplichtingen na te komen. In dat
geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht,
ofwel de overeenkomst definitief ontbinden.
2. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze
verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer,
stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een
(telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op
enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van
toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, …
ARTIKEL 10 INTELLECTUELE EIGENDOM
De producten gepubiceerd en/of verkocht op deze website (o.a. presets, templates, opleidingen,
video’s, foto’s, teksten… ) mogen in geen geval gekopieerd of herverdeeld worden. Ze zijn en
blijven ten allen tijde intellectueel eigendom van Sophie Adam / Beautiful Moments Photography.
Inbreuken op dit recht worden onmiddellijk juridisch behandeld.
ARTIKEL 11 KLACHTENREGELING EN GESCHILLEN
We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou
hebben over onze diensten, kan je ons contacteren via info@beautifulmoments.be. We doen er
alles aan om je klacht binnen de 7 dagen te behandelen.
Elk geschil is onderworpen aan Belgisch recht. Enkel de Belgische rechtbanken zijn bevoegd.
De klant kan ook terecht op het ODR-platform van de Europese
Commissie: http://ec.europa.eu/odr.