In tijden van online marketing: websites: sociale media is het belangrijk om jezelf als ondernemer te laten zien aan de buitenwereld. Wanneer toekomstige klanten zien wie je bent, geeft dit vertrouwen. Ik geef je graag enkele tips mee als je met het idee loopt om bedrijfsfoto’s te laten maken.
Voorbereiding:
Wens je graag bedrijfsfoto’s te laten maken? Dan is jezelf voorbereiden de eerste stap. Als tip kan ik je meegeven: denk even na waarvoor je foto’s wenst: is het voor een website, social media profiel, folders, etc… Maak een lijst. Met wat wens je precies naar buiten te komen: jezelf als branding, jouw team, producten, werkplek, magazijn? Wat wat blink je uit ten opzichte van je conculega’s, misschien kan je dit vertalen in enkele beelden? Stel dat je je wil onderscheiden van de concurrentie; laat mij dan zien wat de concurrent doet. Ik denk dan graag met je mee hoe het anders kan.Een nuttige oefening: probeer je voor te stellen dat je een klant op bezoek hebt, wat wil je dat zij of hij ziet, wat niet?
Maak een moodboard: Dit geeft meer inzicht en geeft een beeld van jouw smaak. Met Pinterest kan je vaak al vele ideeën opdoen.
Vraag feedback: Heb je een lijst opgebouwd waaruit je wilt verderwerken? Neem even de tijd om dit samen met enkele collega’s of mensen die jou begeleiden te overlopen. Misschien zijn er bepaalde zaken die zij nog kunnen aangeven die ook belangrijk zijn. Daarnaast denk ik als bedrijfsfotograaf graag met je mee om tot de beste resultaten te komen.
Visagie: Naast bedrijfsfoto’s kan ik je ook helpen met het aanbrengen van make-up. Als visagiste heb ik 10 jaar ervaring en mijn doel is om jou als vrouwelijke ondernemer op jouw best naar voren te laten komen. Visagie is geen vereiste in de fotosessie, maar raad ik wel aan. Wil je toch zelf aan de slag gaan? Lees mijn tips voor het aanbrengen van make-up.
Styling: Wat draag je als je een klant ontmoet? Welk imago wil je uitstralen? Wees representatief, maar toch uiteraard jezelf. Vermijd prints en teksten op kledij of veel contrast, ga voor neutrale, tijdloze kleuren en kledij. Wat ik altijd voorstel aan mijn klanten is enkele kledingkeuzes klaar te leggen, zodat we hier samen even door kunnen gaan welke combinatie het beste past m.b.t. de fotosessie en de uitstraling die je wil geven.
Maak het concreet: In onderstaande beelden bij Schoonheidsspecialiste Gitana Doms uit Wuustwezel, hebben we gekozen om met een model te werken. Op die manier kan je toekomstige klanten een beeld geven hoe bijvoorbeeld een gesprek/behandeling etc er bij jou uitziet. Dit geeft wederom vertrouwen.
Heb je interesse in een bedrijfsfotoreportage? Stuur mij gerust vrijblijvend meer informatie via het contactformulier of naar info@beautifulmoments.be wat je precies in gedachten hebt en dan werken we samen iets uit.
Post a Comment
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.